Contract klanttevredenheid in EV-concessie Rotterdam

05-10-2016

Contract met klanttevredenheidsmetingen in laadinfrastructuur concessie Rotterdam

Het oordeel van elektrisch rijders komt centraal te staan in de nieuwste laadinfrastructuur concessie in Rotterdam en regio. Langjarige concessies zijn in de laadinfrastructuurmarkt tegenwoordig de norm. Algemeen bekend probleem is dat een EV-concessie tussen markt en overheid de werkelijke klant, de consument, vaak buiten beschouwing laat. In navolging van het openbaar vervoer introduceerde Rotterdam i.s.m. EVConsult een contractinnovatie in de recent gegunde concessie van Rotterdam met 16 aangesloten gemeenten. Halfjaarlijks voert concessiehouder ENGIE een klanttevredenheidsonderzoek uit onder gebruikers. Gebruikers die een storing hebben gemeld wordt gevraagd naar hun ervaring bij de afhandeling van de storing. De score telt mee in de contractevaluatie met ENGIE op straffe van boetes. De resultaten van dit onderzoek jaarlijks gepubliceerd. Een voorbeeld dat navolging verdient in Nederland, met name omdat prestaties van marktpartijen dan ook vergeleken kunnen worden.
Deel deze pagina